Wednesday, August 11

"banglong..."

"Banglong.... camne nk amik wuduk? adik lupe ah. Mula-mula muka, hidung, pastu tangn... erm. tak ingt lah banglong."

"Adik penat lah banglong... tadi semyng terawih lame sangt..."- Aku tanye balik. kenapa tak berhenti jew semayng, kalau adik penat, berhentilah. Die jawab. Alah, adik takot nnti abglong marah adik.
[ aku nie abg yang garang??!! haha]

"Nak makan roti canai"
-Selepas due keping roti canai die abiskan.
"Nak lagi sekeping banglong"
-menjadi kuli dalam melayan adik aku. Dia cakap "roti canai kan makanan fevret adik"

Sejak bila adik aku kecik umor 7thun nie pandai mengajak aku pegi semyang pon tk tau lah. Kejutan budaya ble first time dipakse adik tok bawak die pegi semyang terawih gak. Haha. Tadi tengh die sibuk melayan game di komputer aku. Die asyik tanye jam jew. Aku pon hairan. ASal budak nie nak jadi ponctuel sal mase lak nie.

Rupe-rupenye. die tunggu waktu masuk isya' untuk pegi semyang terawih. Aku hairan.
Nie respon die ble aku bertanda soal.?! :

"Ustazah adik sruh adik semyang lah bang, die cakap dapat bnyak pahala pegi semyang terawih.."

ooo... baru aku paham. tapi disebalik pujukan ustazah tuh. aku rase die pegi pon sbb dah janji ngun kawan-kawan die nak pegi semyang. Erm. bagusnye budak nie. Dari kecik-kecik dah ade pengaruh kawan yang baik.

Kalau kalian mau lihat. Inilah adik aku.Bergaya dengan baju spiderman die. Diberi name, Muhammad Daniel Hakim, bersekolah di darjah1 di Sekolah Rendah TLDM Teluk Sepanggar, Kota Kinabalu. Dan satu info yang menarik, bu
dak nie gagap, rase nak tampar muke die kuat-kuat, orang ckp, kalau tmpar tyme orng tuh gagap, gagap die leh jadi orait. Tapi, tak kesampaian ah wei, aku kan abng yang penyayang.Kalau dapat gmbar die pakai baju melayu, rockerz beb adek aku! haha.


Satu.Senyuman.Dari.Saya


No comments: