Thursday, August 5

CHeckpoint ke-4


Mendaki gunung kinabalu, beberape gmbar yg perh tok diupadatekan dalam blog aku. Ak dah daki smpai checkpoint yang ke-4 sejauh 4 km dengan akak aku dan due orang adik aku yg lagi kecik. Budak umor 7 thun pon leh daki ilek jew. tapi ade masalah skit ah budak tuh ketika dah smpai ke puncak 4km tuh. die dah start complain mengomplain.
"bang, penat lah bang. dukung lah adek."



Wao!!! haha... bukannye tknak dukung dik, tapi memandangkan kita nak turun tuh dengan keadaan yang licin dan sangt curam. Aku pon agak takut dan risau lak an. kang tetibe jatuh tergelonsong aku skali ngun adik aku ketika nak turun. kan masalah. betul tak!!.
Tapi walau camnepon. due orang parents aku dan due orang adik ak lagi telah mengaku kalah di checkpoint yang k-2. haha. derang tidak ckup kuat. Tapi an, kalau smpai atas tuh pon, takdelah sesuatu yang rugi kalau tk smpai. sebb aku rase view yang paling perh bile ko dh smpai kat puncak. Itu baru berbaloi, kalau setakat checkpoint yang ke-4 tuh tkde lah dapat view yang menarik atau menerujakan. Soz kesimpulannye bila ak smpai je checkpoint ke-4. aku agak kecewa bercampur penat lak tuh. adeh!. soz terpaksa jugak turun dengan perasaan yang hampa.

Takpe aku dah ade misi yang terbaik nie. Dah besar, bila bila masa nnti. Ak nak panjat smpai ke puncak. dan tengok keindahan alam! Itu baru layan beb. tapi misi nie tetap ku simpan.!!!




Posted by Picasa

No comments: